Translate

tisdag 9 oktober 2018

Ska jag spara den? | Den femte vågen av Rick Yancey


I somras rensade jag lite i min bokhylla men det är några böcker jag inte vet om jag ska behålla eller inte. Det här är böcker jag inte har läst och är tveksam till om jag kommer att läsa och om jag kommer att gilla dem. Så nu vill jag gärna ha er hjälp att bestämma. I det här inlägget finns baksidetexten så oavsett om du har läst boken eller inte så kan du vara och säga vad du tycker.

Efter första vägen finns bara mörker. Andra vågen överlever bara de som har tur. Tredje vågen överlever bara de som har otur. Och när fjärde vågen har passerat finns bara en regel: lita inte på någon.
Cassie har överlevt de fyra första vågorna av en utomjordisk attack och nu flyr hon från De andra. De andra som har dödat hennes föräldrar och tillfångatagit hennes lillebror. De andra som lever på jorden bland människorna, som ser mänskliga ut men är något helt annat. Cassie vet att ensam är stark inte längre bara är en tom fras, det är hennes enda chans att hålla sig vid liv.

Har du läst boken och i så fall vad tyckte du? Vad var bra och vad var mindre bra/dåligt? Om du inte har läst boken, vad tänker du i så fall utifrån bokomslaget, titeln och baksidetexten? Blir du sugen på att läsa den? Varför?
Ser fram emot att få läsa era kommentarer!

2 kommentarer:

  1. Jag röstar för Nej! Jag läste den här men fortsatte aldrig i serien sedan, vilket är väldigt ovanligt för mig som gärna läser klart det jag påbörjat! Men tyckte bara att den var rörig typ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. På vilket sätt var den rörig? Har en kompis som inte heller tycker att den var så bra, fast jag tror att det var mycket för att karaktärerna störde henne

      Radera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.