Translate

tisdag 23 oktober 2018

Bokmässan 2018


Ja, nu var det ju ett tag sedan bokmässan var, men jag har inte uppdaterat något här, så jag tänkte att en liten uppdatering kanske skulle vara på sin plats.

Jag skrev aldrig ut på bloggen innan om att jag skulle till bokmässan i år för ärligt talat så blev det bestämt lite i sista minuten. Men jag kom iväg i alla fall och jag är så glad för det för jag hade så roligt.

Jag var där på lördagen och det var första gången jag var själv på bokmässan. Tidigare år har jag antingen varit där med min familj eller någon kompis, men i år var jag all by myself och det var faktiskt något jag uppskattade väldigt mycket. Jag slapp gå runt och tänka på någon annan hela dagen och kunde göra precis det jag själv ville hela tiden.

Större delen av dagen spenderade jag faktiskt vid Café skriva och det var också dit jag gick om jag inte hade något särskilt för mig under en tid. Det var intressant att lyssna på vad de sa på scenen och det var inte heller så mycket folk där eftersom det ligger lite i utkanten och inte mitt nere i gröten, vilket var extra skönt runt de timmar det var mest folk.

Jag sprang också runt för att försöka hinna träffa de författare jag hade planerat in och få några böcker signerade. Så med mig hem kom fyra signerade böcker. Det var verkligen jättekul att få träffa alla och jag ser så mycket fram emot nästa års bokmässa.

Var ni på bokmässan i år? Vad var er höjdpunkt? För mig var det helt klart att få prata med några olika författare och lyssna på när de berättade om sina böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.