Translate

fredag 5 oktober 2018

Ska jag spara den? | Half bad: Ondskans son av Sally Green


I somras rensade jag lite i min bokhylla men det är några böcker jag inte vet om jag ska behålla eller inte. Det här är böcker jag inte har läst och är tveksam till om jag kommer att läsa och om jag kommer att gilla dem. Så nu vill jag gärna ha er hjälp att bestämma. I det här inlägget finns baksidetexten så oavsett om du har läst boken eller inte så kan du vara och säga vad du tycker.

Tricket är att inte bry sig. Inte bry sig om att det gör ont. Inte bry sig om någonting alls.
Jagad av alla. Önskad av ingen. Sextonårige Nathans mor var en vit häxa, men hans far är den mäktigaste och mest ondskefulle svarte magikern någonsin. Nathan är varken eller.
Omgivningen fruktar den kraft han bär på. Myndigheterna bevakar honom. Han får inte röra sig fritt. De enda ljuspunkterna i Nathans liv är storebror Arran och förbjudna kärleken Annalise.
Nathan satsar allt på att fly. Ensam, utstött och jagad på liv och död tar han sin sista chans för att överleva.

Har du läst boken och i så fall vad tyckte du? Vad var bra och vad var mindre bra/dåligt? Om du inte har läst boken, vad tänker du i så fall utifrån bokomslaget, titeln och baksidetexten? Blir du sugen på att läsa den? Varför?
Ser fram emot att få läsa era kommentarer!

2 kommentarer:

  1. Hm den här har jag ju läst men inte heller här har jag tagit mig tid till att läsa fortsättningen.. Fast jag har för mig att den var ganska underhållande och kändes annorlunda, så jag röstar nog för att den ska få en chans :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, känns inte omöjligt att den skulle kunna bli läst, men drar mig för att läsa den då det känns som att jag är dålig om jag inte läser fortsättningen också. Å andra sidan kanske jag älskar den och springer till biblioteket och lånar andra boken med detsamma!

      Radera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.