Translate

torsdag 11 oktober 2018

Ni vann aldrig | Recension


Bildresultat för ni vann aldrig ljudbok
Ljudbok

Längd: 2 timmar och 37 minuter
Författare: Lisa "Misslisibell" Jonsson & Pernilla Carlsson
Uppläsare: Lisa Jonsson

Ni vann aldrig är Lisa Jonssons (Misslisibells) bok där hon berättar om mobbnigen hon utsattes för på högstadiet. Hon skriver om vad mobbnig är, om näthat och psykisk ohälsa, samt vad man kan göra om man blir utsatt.

Jag har följt Lisa på YouTube ganska länge nu och jag tycker att hon är en av de få stora i YouTube-sverige som håller en god ton på sin kanal. Eftersom jag följde henne under den tiden som boken handlar om så gillade jag extra mycket när hon refererade till en speciell YouTube-video eftersom det gav allt ett större sammanhang. Ibland kunde det förekomma hintar i olika YouTube-videor, men det var ingenting som hon pratade mycket om.

Det är också Lisa själv som läser ljudboken och det får det också att kännas verkligare att det faktiskt är hennes historia. I och med att hon är en så stor offentlig person som syns mycket på sociala medier så tror jag att det hade blivit konstigt om det inte var hon som läste upp sin egen historia.

Jag blev framför allt berörd av boken när hon pratade om alla de effekter som mobbningen får men som man oftast kanske inte tänker på. Det var intressant med både de personliga erfarenheterna och de fakta som fanns med. Ett extra plus för att Friends har faktakollat boken vilket ger den mer trovärdighet.

Rekommenderar verkligen alla att läsa Ni vann aldrig. Tror att alla kan få ut något av den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.