Translate

lördag 27 oktober 2018

Throne of glass | Samma bok, flera omslag



I stil med min serie olika länder olika omslag så har jag nu plockat fram fler olika omslag till samma bok på samma språk. Jag har inte researchat jättemycket så det kan vara så att några är från USA och några är från Storbritannien, men jag tänkte inte var så petig med det nu.

Två av de här tre omslagen är ju ganska lika och jag har för mig att det ena av de är från USA och det andra är från Storbritannien, men jag är inte säker så om ni vet så får ni gärna lämna en kommentar. 
Det längst till vänster, som jag har för mig är det äldsta, har en del likheter med det mörkare av de andra två omslagen. Framför allt så är det typsnittet på titeln, men också färgerna och stämningen på omslaget är lite likt.

Min favorit av de här är det ljusa omslaget. Jag har alltid gillar de ljusa omslagen mer än de mörka och tycker inte så mycket om när man har ett foto på en människas ansikte på omslaget. Jag vet egentligen inte varför, men jag har aldrig tilltalats lika mycket av de omslagen.

Vilket omslag gillar du bäst? Lämna en kommentar och berätta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.