Translate

måndag 29 oktober 2018

Skulle du hellre... Skräcktema


Hittade den här hos Vargnatts Bokhylla för några dagar sedan och tyckte att den var rolig, så här kommer mina svar på frågorna. Glöm inte att gå in och läsa Vargnatts inlägg också!

1. Thriller eller övernaturligt?
Är inte så jättemycket för thrillers, men läser mycket övernaturligt och om det ska bli riktigt läskigt är övernaturligt mycket bättre.

2. Spöken eller zombies?
På min skola så anordnar vi på estetprogrammet en spökpromenad i oktober varje år och temat för årets spökvandring var zombier. Det visade sig vara riktigt läskigt och det kan jag förstå till viss del, men det är inte den typen av läskigt som jag är ute efter. Jag vill ha det lite mer obehagligt läskiga där man sitter på helspänn och väntar på att något ska hända. Det tycker jag är mycket bättre.

3. Vampyr eller varulv?
Rent spontant så skulle jag svara varulvar på den här frågan, men i min värld är varulvar inget läskigt. Så om det är läskigt det ska vara så vill jag ha vampyrer även om jag är lite trött på vampyrer för jag tycker att det är gjort lite för många gånger.

4. Häxor eller demoner?
Återigen så är ju demoner mycket läskigare än häxor även om jag gillar häxor mer i största allmänhet. Om det inte är häxor som ägnar sig åt mer demonmagi och andlig magi, för det kan bli riktigt läskigt, men då är ju demoner inblandade där också. Jag svarar demoner.

5. Skulle du hellre läsa en bok med 13 kapitel eller läsa en bok med en svart katt på framsidan?
Jag älskar siffran 13 så skulle gärna vilja att alla mina böcker hade 13 kapitel. Gillar dock inte när kapitel blir för långa, men 13 är en nice siffra.

6. Skulle du hellre läsa en läskig bok i mörkret med bara ett levande ljus som ljuskälla eller ensam i ett låst, fullt upplyst rum?
Ensam i ett låst upplyst rum låter inte så läskigt, eller mysigt heller för den delen så jag läser hellre med bara levande ljus som ljuskälla.

7. Skulle du hellre möta din värsta rädsla eller vara fast i en mördares hjärna?
Vet faktiskt inte vad jag skulle säga att min värsta rädsla är, men att vara fast i en mördares hjärna låter ju inte så nice.

8. Skulle du hellre titta på en läskig film eller läsa en läskig bok?
Läsa en läskig bok. Det känns som att det blir mer av den utdragna obehaglighetskänslan som jag gillar när man läser medan allt ska gå så fort på film.

9. Skulle du hellre läsa läskiga böcker bara under hösten eller året runt?
Jag läser faktiskt inte så mycket läskiga böcker överhuvudtaget men om det ska vara så ska det vara under hösten.

10. Skulle du hellre läsa 10 läskiga böcker i oktober eller 10 läskiga böcker utspridda under hela året?
Eftersom jag bara vill läsa läskiga böcker under hösten så får jag väl svara det, men tror faktiskt inte att jag skulle hinna med 10 på en höst om det inte är barnböcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.