Translate

måndag 22 oktober 2018

College of Wizardry | Lev ut din Harry Potter-dröm

Ni vet när man blir så där riktigt besatt av någonting att man ligger vaken halva natten och läser om det men när man väl lägger ifrån sig telefonen så kan man ändå inte somna för att tankarna bara snurrar. Det hände mig förra veckan.

Jag googlade runt och försökte hitta inspiration till min Harry Potter bucket list, men hittade istället det här och blev helt såld.

College of Wizardry är ett lajv som hålls på ett slott i Polen. Det här lajvet är en skola för häxor och trollkarlar, eller witchards som de skriver flera gånger på sin hemsida (väldigt bra ord förresten, ska börja använda det). På den här skolan så kan man vara med och delta som en elev och lära sig ”magi”.

Det här lajvet har alltså tagit mycket inspiration från Harry Potter även om det inte utspelar sig på Hogwarts utan på en annan skola med fem andra elevhem. Men vad spelar det för roll när man får låtsas att magin är på riktigt.

Jag vet inte hur jag ska kunna få plats med allt i ett inlägg, men om ni är intresserade av vad det här är så kan ni gå in och läsa lite mer på deras hemsida www.wizardry.college. Där kan ni läsa mer om vad lajvet är, vilka elevhem som finns och vilka ämnen man kan läsa på skolan. Det finns också en introvideo som ni kan se här.

Tycker ni att det här låter lika spännande som jag gör? Jag har i alla fall skaffat mig en helt ny grej jag absolut måste spara ihop pengar till. Det här är något jag verkligen måste göra någon dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.