Translate

fredag 19 oktober 2018

Saker jag vill göra i Harry Potters värld | Bucket list


Jag tror att vi alla har önskat att vi levde i Harry Potter-världen någon gång i vårt liv. Det finns så mycket spännande jag skulle vilja göra så här är en bucket list med saker jag skulle vilja göra om jag fick leva i Harry Potters värld.

Julmarknad i Hogsmeade
Egentligen så vet jag inte om de brukar ha en julmarknad i Hogsmeade men jul känns som en stor grej i Harry Potter och därför kan jag föreställa mig att det finns en julmarknad i byn. Fatta vad underbart mysigt det skulle vara.

Fira jul på Hogwarts
Dt här går lite på samma tema som den förra, men jul i Harry Potter verkar så himla mysigt. Jag vill så gärna sitta i stora salen och äta julmiddag bland alla juldekorationer.

Flyga på en kvast
Först hade jag tänkt säga spela quidditch, men sen kom jag på att jag inte gillar sport och tävlingar så mycket så jag nöjer mig med att flyga på en kvast. I och för sig är jag höjdrädd, men man måste ju prova i alla fall.

Låta en trollstav välja mig
Jag skulle så gärna vilja uppleva känslan av att en stav väljer mig. Jag är ganska petig med det mesta jag har och vill att allt ska vara på ett speciellt sätt när jag köper det, men om staven väljer mig så kan ju inget gå fel.

Gå på Hogwarts
Vem vill inte gå på Hogwarts? Tänk på allt nytt och spännande man skulle få lära sig och tänk på vad mysigt det skulle vara. Har alltid känt att det är något speciellt med att bo på internat och att bo på Hogwarts måste ju vara så mycket bättre.

Plugga vidare i trollkarlsvärlden
Jag tänker att det även i trollkarlsvärlden går att plugga vidare för att bli något mer avancerat yrke och det känns också spännande. Tänk att få plugga magi på en högre nivå. Jag har ju på något konstigt sätt börjat gilla att plugga så det här skulle vara drömmen.

Gå på en shoppingrunda med mina vänner i Diagongränden
Istället för att gå till ett vanligt shoppingcenter så går jag med mina vänner till Diagongränden. Där verkar det ju finnas allt. Och medan jag ändå är i farten kan jag ju ta en liten tur till Svartvändargränden för att se hur det ser ut där.

Vilken sak hade du absolut velat göra om du levde i Harry Potters värld? Lämna gärna en kommentar och berätta. Finns det något du tycker att jag borde göra som jag glömt att ta med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.